Den stal ett ägg 48; En mossig sten 48; Fingrarna och färgerna 49; Fem små får Ramsor med lång och kort vokal 76; Ramsor om djur 78; Talgoxens sång 78 

5522

Fem små träd uti skogen stå. (visa fem fingrar). Alla bär löv på sina grenar små. (svepande rörelser över armarna). Löven till marken de falla så här. (virvlande 

En liten anka kom vaggande tillbaka, En liten anka gick ut för att leka. Över kullen och långt borta. Mamma anka sa ”Quack, kvack, kvack”. Noll små ankor kom vaggande. När du kommer till 0 ankor, avsluta med, Räkna fem på fingrarna. En tupp och en höna hittade en böna. Det är präktig mat, sa tuppen.

Fem sma fingrar sang

  1. Timmerhus vägg isolering
  2. Fiska gädda i kallt vatten
  3. Marin čilić
  4. Elon audio video simrishamn
  5. I found
  6. Stora foretag sverige

tuttif­rutti7­8 Visa endast Fre 10 feb 2006 15:53 Alla fingrar sprallar idag, alla fingrar sprallar idag. De pillar mig på tårna, de klättrar uppför benen, de klappar mig på låren, de killar mig på magen, de rufsar mig i håret. Sen klappar de varann så mycket de kan. Jag har ett litet äpple som jag har fått av mor. (händerna knutna mot varandra) Men det är ju bara vad min röst passar till, så ni kan ju kolla själv vad som passar er:) Här är min version: [Intro] G Bm7 Em7 D G Bm7 Em7 [Verse 1] G Bm7 Em7 Jag känner dej D Jag känner dej så väl G Bm7 Em7 Dina fasor, dina våndor D Finns också i min själ G Bm7 Em7 Du är mitt kött och blod D Du är ett dyrbart namn G Bm7 Em7 Och min kärlek utan villkor D Jag gör vad jag kan De hade stora framgångar på hitlistorna i USA på 1970-talet. De facto vann bröderna popularitet tidigare i Sverige än i USA, då de "upptäcktes" av Lasse Lönndahl och i slutet på 1960-talet hade en stor framgång på skivlistorna i Sverige när de på svenska sjöng Fem smutsiga små fingrar. 2017-maj-30 - FLANO RIM & RAMSOR: Flano: ”Fem fina fåglar” och ”Fem små apor hoppade i sängen”.

sång skriven av Peter LeMarc Fem små fingar har jag fem små fingar har jag En, två, tre, fyra, fem En, två, tre, fyra, fem. Två fina fötter har jag Två fina fötter har jag Två fina fötter, två fina fötter, två fina fötter har jag En stor mage har jag En stor mage har jag En stor mage, en stor mage, en stor mage har jag. Två starka axlar har jag Två starka axlar har jag när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.

Elefantboken CD. I Elefantboken CD finns hela 180 sånger för barn mellan 0-8 år. 13 TUMMEN OCH FINGRET 14 HEJ 58 FEM SMÅ KYCKLINGAR

Cosa aspetti? Entra e non perderti neanche una parola!

Fem sma fingrar sang

Bønnesangen Jeg har fem små fingre, på hver hånd. De kan klappe sammen (klappe samtidig) og gjøre sånn.(Folde hender på ordet ”sånn”)

Fem sma fingrar sang

Finger food (plockmat) på halloweenbuffé. Är du mer hungrig? Ta en näve till ;-) Fem små lingon 28 Det droppar 29 Rida häst 30 Det kommer en liten mus 31 Snipp! 32 Tåtisse, fotbisse 32 Stortån 33 Tripp, trapp, trull 33 Så går svansen på en lycklig hund 34 LillaBarnkammarb_Rim&Ramsor.indd 6 10-02-04 10.24.01 Fem smutsiga små fingrar på en liten smutsig hand. 4 kommentarer till artikeln. Helt underbart!

Fem sma fingrar sang

Åtta bier ti min far · Song · 1992. Fem smutsiga små fingrar-Titel: Fem smutsiga små fingrar. Textbörjan: Lasse han går på sitt tredje år Författare: Karl-Ewert.
Obehaglig hjärtklappning

Två små ankor kom vaggande tillbaka. Två små ankor gick ut för att leka. Över kullen och långt borta. Mamma anka sa ”Quack, kvack, kvack”.

Finns också i min själ. Du är mitt kött och blod.
Glymfatiska systemet

Fem sma fingrar sang






dock spårats i vårt land och det är små notiser härom, som nedan meddelas. Hindeleiken lekande släppt varandras händer, vände flickorna sig inåt (ring- en) och Därefter sjunger hon om mågens hemgift, först "fem par oxar å en liten gål" 

Fem små apor hoppade i sängen. En ramla ner och slog sitt lilla huvud. Fem små apor hoppade i sängen låt ena handens fingrar "hoppa" på andra handen = sängen. en ramla ner och slog sitt lilla huvud.


Andersson trafikskolan uppsala

av M Edvardsson · 2012 — såsom bild, sång och musik, drama, rytmik, dans och rörelse liksom med hjälp av de räknar olika kroppsdelar, exempelvis ”5 små fingrar har jag”. Av de nio pedagoger som svarade upplever fem av dem att gemenskapen i gruppen stärks.

En tupp och en höna hittade en böna. Det är präktig mat, sa tuppen. Ja, sa hönan, den blir bra.

[C B Em D G C#m A# E C# F# G# Gm D#m A D#] Chords for Fem smutsiga små fingrar with capo transposer, play along with guitar, piano, ukulele & mandolin.

Två små fötter, två små fötter har vi allihop. Två små ögon, två små ögon har vi allihop. Fem smutsiga små fingrar lyrics. Fem smutsiga små fingrar - det amerikanska originalet heter Two Dirty Little Hands, skriven 1906 av Gus Edwards. Den svenska texten är författad av Karl-Ewert, som skrev visan till sin son Lasse som gick på sitt tredje år 1921.Lasse blev med tiden bankdirektör i Västerås Tagg: Fem smutsiga små fingrar. Två små ankor kom vaggande tillbaka. Två små ankor gick ut för att leka.

Mamma ringde doktorn och doktorn svara,-inga små apor i sängen får vara! Fyra små apor hoppade i sängen.