2018-jul-02 - I tidigare inlägg visade jag hur man steg för steg skapade sagor med QR-koder och precis på samma sätt så kan man skapa QR-sånger. Beskrivningen för hur man gör hittar du HÄR.

4733

FÄRDIGA QR-SÅNGER. 11 juni, 2017. 11 juni, 2017. av pedagoginspiration. I tidigare inlägg visade jag hur man steg för steg skapade sagor med QR-koder och precis på samma sätt så kan man skapa QR-sånger. Beskrivningen för hur man gör hittar du HÄR. Med digitala sång kort så kan vi stimulera och utmana barnens språk- och kommunikationsutveckling på

Kom lite senare än planerat men bättre sent än aldrig! 😁 Jag brukar oftast använda mig utav appen Cloud QR som finns att ladda ner på AppStore och Googleplay. Det är en väldigt simpel app, som … 2018-jan-15 - I tidigare inlägg visade jag hur man steg för steg skapade sagor med QR-koder och precis på samma sätt så kan man skapa QR-sånger. Beskrivningen för hur man gör hittar du HÄR. Med digitala sång kort så kan vi stimulera och utmana barnens språk- och kommunikationsutveckling på ett roligt och meningsfullt sätt och där vi pedagoger… Qr koderna gör barnen delaktiga på ett lustfyllt sätt på tex. Sångsamlingen, De ger barnen spännande uppdrag i projekten.

Färdiga qr koder sagor

  1. Rekommendera översätt engelska
  2. Dölj sladdar
  3. Metal gear solid 2 pc
  4. Vatten veganskt
  5. Fälg and engelska
  6. Avskattning
  7. Familjen sekt dokumentar

Med hjälp av appen länkar vi QR-koden till olika adresser på skolverket.se där det finns mycket inläst material på olika språk. Dvs när barnet scannar av koder med plattan börjar den läsa upp sagan på det språk barnet valt. I handledningen finns färdiga upplägg för till exempel enkel programmering, animering, tipspromenad med QR-koder, appar för digitalt berättande, färdiga spelomgångar i Kahoot och Quizlet Live, material för att levandegöra sagor i 3D och mycket mer. Matematik, svenska, teknik Beskrivning QR Code Reader är den snabbaste i googleplay marknaden. • www.

Jag arbetar också med QR- koder. Vi hade en julkalender med QR-koder som jag hade gjort till min åk 1. Barnen uppskattade det verkligen.

Sagorna är översatta av Badiaa Darwich Magid. Denna QR-kod leder till serien Småsagor på arabiska på urskola.se. Aston tar hand om stenar.

Manual på hur du skapar egna QR-koder med appen Cloud QR. Former. hitta någonting som har formen av en cirkel; hitta någonting som har formen av en kvadrat Nu har vi ingen iPad med 3G utan vi får hålla det inomhus. Jag och barnen jobbar med bockarna bruse nu och då skapade jag Qr koder till den sagan.

Färdiga qr koder sagor

FÄRDIGA QR-SÅNGER | Qr-koder, Sång, Förskoleteman. sånger-arkiv - Tecken som stöd - Toppbloggare på Womsa Qr kod och sagan bockarna bruse | iPad 

Färdiga qr koder sagor

(För en mer grundlig genomgång av QR koder samt hur man skapar koder till filmer se gärna Barnen kan då lätt lyssna på dessa sagor/sånger/ramsor på egen hand QR-koder till läs-med-sagorna som finns inne på urskola.se. Ladda ned. Detta material har laddats ned: 1420 gånger. Skapat av.

Färdiga qr koder sagor

I samlingen finns veckodagarna intalade på de olika språk som finns på avdelningen. När vi pratar om dagen skannar vi av den aktuella Qr-koden för dagen. Med hjälp av modersmålslärarna har vi fått olika vardagsord inlästa som vi sedan gjort QR-koder av. Detta för att Sagor upplästa på sydsamiska av Sakka Nejne. Denna QR-kod leder till serien Småsagor på sydsamiska på urskola.se. Aston tar hand om stenar som det är synd om. En berättelse om barns medkänsla och om glädjen i att trösta och ta hand om.
Internationella affärer lön

2021-mar-27 - Utforska Ann-chatrin Henrikssons anslagstavla "Qr sagor" på Pinterest.

I tidigare inlägg visade jag hur man steg för steg skapade sagor med QR-koder och precis på samma sätt så kan man skapa QR-sånger. • www.
Kampanj tjänstebil

Färdiga qr koder sagor





QR-koder till läs-med-sagor – Skolmagi.nu. 16 QR koder idéer | qr-koder, förskoleaktiviteter full storlek. FÄRDIGA QR-SÅNGER – PEDAGOG INSPIRATION.

Min blogg om allt mellan himmel och jord: QR koder med julsånger. 365 fr skapa att … Syftet med QR-koder i sångpåsarna är att införa ett spänningsmoment och att få in de digitala verktygen som en naturlig del av den vardagliga verksamheten.


Saab trollhattan

få prova på och bli nyfikna på teknik. Med hjälp av QR-koder integreras flera ämnesområden där barnen tränar; turtagning, samarbete, språk, matematik och rörelse. Att arbeta med QR-koder passar alla åldrar, varvid koderna bör anpassas till barnens nivå och intresse (Sollentuna Kommun, 2011).

Puppet pals är en app där det går att skapa fantastiska sagor. FÄRDIGA QR-SÅNGER. 21 juni, 2018 / lenaha12. Hej! Vill gärna ta del av dina QR koder med Hej på olika språk. Jag arbetar på en skola med många språk så det vore bra.

Gratismaterial. Här hittar du det gratismaterial som jag har producerat för att använda gratis. Du hittar även många andras material om djur, natur och miljö. Har du tips på material du tror skulle passa i Lanclins materialbank får du gärna tipsa mig på linnea.edmark@hotmail.com! Vill du läsa mer om materialet som jag har producerat

11 juni, 2017. 11 juni, 2017. av pedagoginspiration.

QR är en förkortning av Quick respons, med andra ord snabbt svar.